Ο διεθνής Μαραθώνιος της Αθήνας αποτελεί ένα ξεχωριστό δρομικό γεγονός. Η απαιτητική διαδρομή, η ιστορία του Φειδιππίδη και το  Καλλιμάρμαρο Στάδιο, κάνουν τον αγώνα να ξεχωρίζει και να κατατάσσεται, όχι άδικα, στους καλύτερους μαραθώνιους δρόμους στον κόσμο.

Τι πρέπει όμως να προσέξεις λίγο πριν τρέξεις τον κλασσικό Μαραθώνιο της Αθήνας; Πως είναι η διαδρομή και που πρέπει να εστιάζεις τη προσοχή σου;


Μαραθώνιος της Αθήνας: μερικές συμβουλές

Μην υποτιμήσεις την κλασσική διαδρομή

Μην υποτιμήσεις τη διαδρομή και μην πιεστείς παραπάνω από τις δυνατότητές σου. Προσπάθησε να ξεκινήσεις συντηρητικά και να ακολουθήσεις τον ρυθμό σου κυρίως μεταξύ του 12ου και του 30ου χλμ., που καλύπτουν το ανηφορικό κομμάτι της διαδρομής.

Φτάνοντας στη γέφυρα του Σταυρού (31ο χλμ.) έχεις περάσει το δυσκολότερο κομμάτι, ωστόσο η συνέχεια θέλει μεγάλη προσοχή. Οι μυς των ποδιών έχουν ήδη καταπονηθεί από τις ανηφόρες και με το κατηφορικό κομμάτι που ακολουθεί, τα γόνατά σου θα συγκεντρώσουν έντονα φορτία. Συνέχισε την προσπάθεια και αν οι δυνάμεις σου το επιτρέπουν, ανέβασε τον ρυθμό σου μετά την γέφυρα της Κατεχάκη.

Σκέψου θετικά και άσε το μυαλό να σε σπρώξει προς το τέλος!

Ο Μαραθώνιος ξεκινά μετά το 30ο χιλιόμετρο!

Τρέξε με έναν φίλο ή φίλη

Αν συμμετέχεις για πρώτη φορά σε μαραθώνιο δρόμο, τρέξε παρέα με έναν φίλο σου. Η στήριξή του και οι συμβουλές του, θα κάνουν τη διαδρομή να φαίνεται πιο εύκολη και τον χρόνο να κυλά πιο ευχάριστα. Είναι σημαντικό να ακολουθήσεις τον δικό σου ρυθμό, να μην παρασυρθείς και κυρίως να μην πιεστείς στην περίπτωση που νιώθεις δυσκολία.

Μαραθώνιος της Αθήνας Τρέξε Με φίλους

Μαραθώνιος της Αθήνας

Φίλοι και οικογένεια

Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι του Μαραθώνιου: H υποστήριξη φίλων και συγγενών. Είναι το προσωπικό σου ελιξήριο, μια εξωτερική δύναμη που σε τραβάει προς τον τερματισμό, σε κάνει να αντιστέκεσαι στους πόνους που κυριεύουν το σώμα σου, σου δίνει ενέργεια όταν έχεις εξασθενίσει και σε καθοδηγεί στον δικό σου μοναδικό τερματισμό.

Προσπάθησε να συναντήσεις φίλους και συγγενείς στα δύσκολα σημεία και κυρίως μετά το 30ο χλμ. Τα χαμόγελα τους θα σε ακολουθούν μέχρι τα τελευταία μέτρα. Δώσε ραντεβού με τα αγαπημένα σου πρόσωπα και στο Καλλιμάρμαρο και η χαρά σου θα είναι μοναδική.

Είναι πολύ σημαντικό να σε περιμένει κάποιος κατά μήκος της διαδρομής.

Ενυδάτωση και ενέργεια

Όπως σε κάθε μαραθώνιο είναι σημαντικό να ενυδατώνεσαι και να λαμβάνεις ενέργεια σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού. Προτίμησε υγρά και τροφές που έχεις δοκιμάσει στις προπονήσεις και ο οργανισμός σου έχει συνηθίσει.

Αυθεντικός Μαραθώνιος Της Αθήνας Ψυχολογία Υποστήριξη
Καλή ψυχολογία

Η ψυχολογία είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επιτυχή ολοκλήρωση ενός αγώνα. Ειδικότερα στον Μαραθώνιο, όπου το σώμα σου καταπονείται έντονα, η σωστή ψυχολογία και αυτοπεποίθηση δεν θα αφήσουν τις δυσκολίες να σε κερδίσουν.

Στα δύσκολα χιλιόμετρα προσπάθησε να σκέφτεσαι τα οικεία σου πρόσωπα, τη γραμμή του τερματισμού και το μοναδικό συναίσθημα που θα αισθανθείς φτάνοντας στο Καλλιμάρμαρο.

Να τον ευχαριστηθείς

Σε κάθε μικρό ή μεγάλο αγώνα, οι φιλοδοξίες πρέπει να ακολουθούν την προσωπική ευχαρίστηση. Ειδικά αν είσαι ερασιτέχνης δρομέας σημασία έχει να ευχαριστηθείς την προσπάθεια και όλα όσα έκανες για να περάσεις τη γραμμή του τερματισμού.

Ακόμα και αν δεν φτάσεις τον χρονικό σου στόχο, να ευχαριστηθείς τον αγώνα!

Μαραθώνιος της Αθήνας: διαδρομή & χάρτης

Ο Μαραθώνιος δρόμος της Αθήνας έχει χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερα απαιτητικός, καθώς οι έντονες ανηφόρες για περίπου 17 χλμ. και το κατηφορικό κομμάτι που ακολουθεί (μήκους περίπου 12 χλμ.),  καταπονούν τους δρομείς. Παρά τη δυσκολία, η κλασσική διαδρομή παραμένει γοητευτική και παράλληλα μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για όσους αγαπούν το τρέξιμο.

Ενδεικτικές πληροφορίες της διαδρομής:

Αυθεντικός μαραθώνιος: Ημερομηνία διεξαγωγής

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας πραγματοποιείται τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου και ξεκινά από το στάδιο του Μαραθώνα στις 09:00 π.μ. Η εποχή είναι αρκετά καλή καθώς οι σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες κάνουν το τρέξιμο ευχάριστο. Η προετοιμασία για τον αγώνα πρέπει να ξεκινάει τουλάχιστον 3 μήνες πριν, ενώ το διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου υπάρχουν αρκετοί μικρότεροι αγώνες που μπορούν να ενταχθούν στην προετοιμασία των δρομέων.


Βρήκες το άρθρο ενδιαφέρον;
Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις κάθε νέα δημοσίευση για το τρέξιμο, την άθληση και τη διατροφή.



Πηγή χάρτη, φωτογραφίας(you got this), δρομέα