Ο διεθνής Μαραθώνιος της Αθήνας αποτελεί ένα ξεχωριστό δρομικό γεγονός. Η απαιτητική Διαδρομή Μαραθωνίου της Αθήνας, η ιστορία του Φειδιππίδη και η αύρα του Καλλιμάρμαρου σταδίου, κάνουν τον αγώνα να ξεχωρίζει κατατάσοντας τον σε έναν από τους πιο ελκυστικούς μαραθωνίους δρόμους στον κόσμο.

Μήπως θα συμμετάσχεις για πρώτη φορά στην κλασσική διαδρομή; Τι πρέπει να προσέξεις λίγο πριν τρέξεις τον κλασσικό Μαραθώνιο της Αθήνας; Πως είναι η διαδρομή και που πρέπει να εστιάζεις τη προσοχή σου;

Συμβουλές για το Μαραθώνιο της Αθήνας 2019

Στο παρόν κείμενο θα βρεις βασικές συμβουλές για την συμμετοχή στο μαραθώνιο καθώς όλες τις βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζεις πριν φτάσεις στην γραμμή εκκίνησης.


Περιεχόμενα


Μην υποτιμήσεις την κλασσική διαδρομή

Μην υποτιμήσεις τη διαδρομή και μην πιεστείς παραπάνω από τις δυνατότητές σου. Προσπάθησε να ξεκινήσεις συντηρητικά και να ακολουθήσεις το ρυθμό σου κυρίως μεταξύ του 12ου και του 30ου χλμ., που καλύπτουν το ανηφορικό κομμάτι της διαδρομής.

Φτάνοντας στη γέφυρα του Σταυρού (31ο χλμ.) έχεις περάσει το δυσκολότερο κομμάτι, ωστόσο η συνέχεια θέλει μεγάλη προσοχή. Οι μυς των ποδιών έχουν ήδη καταπονηθεί από τις ανηφόρες και με το κατηφορικό κομμάτι που ακολουθεί, τα γόνατά σου θα συγκεντρώσουν έντονα φορτία. Συνέχισε την προσπάθεια και αν οι δυνάμεις σου το επιτρέπουν, ανέβασε το ρυθμό σου μετά τη γέφυρα της Κατεχάκη.

Σκέψου θετικά και άσε το μυαλό να σε σπρώξει προς το τέλος!

Ο Μαραθώνιος ξεκινά μετά το 30ο χιλιόμετρο!

Τρέξε με έναν φίλο ή φίλη

Αν συμμετέχεις για πρώτη φορά σε μαραθώνιο δρόμο, τρέξε παρέα με έναν φίλο σου. Η στήριξή του και οι συμβουλές του, θα κάνουν τη διαδρομή να φαίνεται πιο εύκολη και το χρόνο να κυλά πιο ευχάριστα. Είναι σημαντικό να ακολουθήσεις το δικό σου ρυθμό, να μην παρασυρθείς και κυρίως να μην πιεστείς στην περίπτωση που νιώθεις δυσκολία.

Μαραθώνιος της Αθήνας Τρέξε Με φίλους

Φίλοι και οικογένεια

Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι του Μαραθωνίου: H υποστήριξη φίλων και συγγενών. Είναι το προσωπικό σου ελιξήριο, μια εξωτερική δύναμη που σε τραβάει προς τον τερματισμό και σε κάνει να αντιστέκεσαι στους πόνους που κυριεύουν το σώμα σου. Σου δίνει ενέργεια όταν έχεις εξασθενίσει και σε καθοδηγεί στο δικό σου μοναδικό τερματισμό.

Προσπάθησε να συναντήσεις φίλους και συγγενείς στα δύσκολα σημεία και κυρίως μετά το 30ο χλμ. Τα χαμόγελα τους θα σε ακολουθούν μέχρι τα τελευταία μέτρα. Δώσε ραντεβού με τα αγαπημένα σου πρόσωπα στο Καλλιμάρμαρο και η χαρά σου θα είναι μοναδική.

Είναι πολύ σημαντικό να σε περιμένει κάποιος κατά μήκος της διαδρομής.

Ενυδάτωση και ενέργεια

Όπως σε κάθε μαραθώνιο είναι σημαντικό να ενυδατώνεσαι και να λαμβάνεις ενέργεια σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού. Προτίμησε υγρά και τροφές που έχεις δοκιμάσει στις προπονήσεις και ο οργανισμός σου έχει συνηθίσει.

Μερικές γουλιές νερό και ένα μικρό σνακ (μπανάνα, μήλο, μπισκότο κ.λ.π.) σε κάθε σημείο ελέγχου είναι το μυστικό για σταδιακό ανεφοδιασμό του οργανισμού σου.

Αν νιώσεις κουρασμένος, δοκίμασε αναψυκτικό cola ΠΑΝΤΑ αραιωμένο με νερό το οποίο συνδυάζεις ηλεκτρολύτες με καφεΐνη και ζάχαρη.

Προσπάθησε να αποφύγεις ισοτονικά ποτά που θα ανακατέψουν το στομάχι σου. Αν δεν μπορείς να αντισταθείς προσπάθησε να τα αραιώσεις με νερό.

Μαραθώνιος της Αθήνας διαδρομή – καλλιμάρμαρο
Η καλή ψυχολογία είναι βασική για την ολοκλήρωση της μαραθώνιας διαδρομής

Καλή ψυχολογία

Η ψυχολογία είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επιτυχή ολοκλήρωση ενός αγώνα. Ειδικότερα στο Μαραθώνιο, όπου το σώμα σου καταπονείται έντονα, η σωστή ψυχολογία και αυτοπεποίθηση δεν θα αφήσουν τις δυσκολίες να σε κερδίσουν.

Στα δύσκολα χιλιόμετρα, προσπάθησε να σκέφτεσαι οικεία πρόσωπα, τη γραμμή του τερματισμού και το μοναδικό συναίσθημα που θα αισθανθείς φτάνοντας στο Καλλιμάρμαρο.

Ο μαραθώνιος αγώνας είναι μια έντονα εσωτερική διαδικασία!

Να τον ευχαριστηθείς

Σε κάθε μικρό ή μεγάλο αγώνα, οι φιλοδοξίες πρέπει να ακολουθούν την προσωπική ευχαρίστηση. Ειδικά αν είσαι ερασιτέχνης δρομέας σημασία έχει να ευχαριστηθείς την προσπάθεια και όλα όσα έκανες για να περάσεις τη γραμμή του τερματισμού.

Ακόμα και αν δεν φτάσεις το χρονικό σου στόχο, να χαμογελάσεις και να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου!


Σχετικά άρθρα για τον μαραθώνιο


Διαδρομή Μαραθωνίου της Αθήνας

Ο Μαραθώνιος δρόμος της Αθήνας έχει χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερα απαιτητικός, καθώς οι έντονες ανηφόρες για περίπου 17 χλμ. και το κατηφορικό κομμάτι που ακολουθεί (μήκους περίπου 12 χλμ.),  καταπονούν τους δρομείς. Παρά τη δυσκολία, η κλασσική διαδρομή παραμένει γοητευτική και παράλληλα μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για όσους αγαπούν το τρέξιμο.

Ενδεικτικές πληροφορίες τη διαδρομή Μαραθωνίου Αθήνας:

Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας - Χάρτης διαδρομής - Κλασσική διαδρομή - Διαδρομή Μαραθώνιου Αθήνας
Χάρτης Διαδρομής Μαραθωνίου Αθήνας – Αυθεντικός Μαραθώνιος

Βρήκες το άρθρο ενδιαφέρον;
Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις κάθε νέα δημοσίευση για το τρέξιμο, την άθληση και τη διατροφή.




Μαραθώνιος Αθήνας υψομετρική

Ο μαραθώνιος της Αθήνας έχει υψομετρική διαφορά στα 353 μέτρα ως αποτέλεσμα των συνεχόμενων ανηφορικών κλίσεων που συναντά ο αθλητής μέχρι το 31 χιλιόμετρο της διαδρομής.

Μαραθώνιος Αθήνας υψομετρική διαφορά διαδρομής - Διαδρομή Μαραθώνιου Αθήνας

Διαδρομή Μαραθωνίου Αθήνας: Υψομετρική διαφορά διαδρομής

Ημερομηνία διεξαγωγής Αυθεντικού μαραθωνίου

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας πραγματοποιείται τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου και ξεκινά από το στάδιο του Μαραθώνα στις 09:00 π.μ. Η εποχή είναι αρκετά καλή καθώς οι σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες κάνουν το τρέξιμο ευχάριστο. Η προετοιμασία για τον αγώνα πρέπει να ξεκινάει τουλάχιστον 3 μήνες πριν, ενώ το διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου υπάρχουν αρκετοί μικρότεροι αγώνες που μπορούν να ενταχθούν στην προετοιμασία των δρομέων.

Εκκίνηση Μαραθωνίου Αθήνας 2019

Η εκκίνηση του Μαραθωνίου δρόμου γίνεται από το Δημοτικό Στάδιο Μαραθώνα.

Εκκίνηση Μαραθωνίου της Αθήνας: Διαμορφωμένος χώρος στο γήπεδο του Μαραθώνα

Ώρα εκκίνησης

Ώρα εκκίνησης ανά block

Τροφοδοσία στο Μαραθώνιο της Αθήνας

Τροφοδοσία ανά σταθμό ανεφοδιασμού στο Μαραθώνιο της Αθήνας 2019

Πηγή χάρτη, φωτογραφίας(you got this), δρομέα, γραφήματα