Πόσο θερμίδες περιέχουν τα όσπρια; Πόσο θρεπτικά είναι τα όσπρια για τον οργανισμό και ποια τα οφέλη τους. Ένας αναλυτικός θερμιδομετρητής οσπρίων που παρουσιάζει τις θερμίδες και τα συστατικά τους.

Θερμίδες στα όσπρια - θερμιδομετριτής οσπρίων
Όσπρια: Πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες

Όσπρια και τα οφέλη τους

Τα όσπρια έχουν υψηλή διατροφική αξία είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες βοηθώντας στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

  • Είναι πλούσια σε φυτική πρωτεΐνη
  • Περιέχουν μεγάλη ποσότητα υδατανθράκων αργής καύσης που ενισχύουν την ενέργεια του οργανισμού
  • Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου
  • Είναι πλούσια σε βιταμίνες της οικογένειας B που βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος.
  • Περιέχουν σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο και σημαντικά ιχνοστοιχεία
  • Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη για την καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου
  • Περιέχουν χαμηλή ποσότητα κορεσμένων λιπαρών που σε συνδυασμός με τις φυτικές ίνες αποτελούν ασπίδα για την καρδιοαγγειακή λειτουργία.

Η διατροφική αξία των οσπρίων

ΟΣΠΡΙΑ (100 γρ.)ΠΡΩΤΕΙΝΗ (γρ.)ΦΥΤ. ΙΝΕΣ (γρ.)ΥΔΑΤΑΝ. (γρ.)ΘΕΡΜΙΔΕΣ
Φακές9820116
Φασόλια211663347
Αμπελοφάσουλα8721116
Κόκκινα Φασόλια242560332
Κουκιά881888
Ρεβίθια191761365
Αρακάς551481

θερμίδες οσπρίων και μακαρόνια

Από τον παραπάνω πίνακα είναι προφανές πως για 100 γρ. όσπρια οι θερμίδες έχουν εύρος από 80 έως 370. Το γεγονός αυτό δεν είναι ανησυχητικό καθώς οι θερμίδες – οι οποίες αποτελούν πηγή ενέργειας για τον οργανισμό – εξαρτώνται πλήρως από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του οργανισμού που διαμορφώνονται από την διατροφή και την άσκηση.

ΠΡΩΤΕΙΝΗ ΦΥΤ. ΙΝΕΣ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣΘΕΡΜΙΔΕΣ
Φασόλια (100γρ. )211663347
Λευκά Μακαρόνα (100 γρ.)24070345

Για παράδειγμα 100 γρ. λευκά μακαρόνια αποδίδουν περίπου 345 θερμίδες όσες και 100 γρ. φασόλια. Ωστόσο η διαφορά τους έγκειται στην διατροφική αξία και στις θρεπτικές ουσίες(φυτικές ίνες, την πρωτεΐνη) που παρέχουν τα φασόλια συγκριτικά με τα μακαρόνια .

Ίδιες θερμίδες αλλά καλύτερη ποιότητα με περισσότερα θρεπτικά χαρακτηριστικά για τον οργανισμό.


Βρήκες το άρθρο ενδιαφέρον;
Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις κάθε νέα δημοσίευση για τη διατροφή τον αθλητισμό και το τρέξιμο.


Πηγή κεντρικής φωτογραφίας [1]