Μήπως ψάχνεις τρόπους για το πως να χάσεις τα κιλά Χριστουγέννων;

Οι χριστουγεννιάτικες διακοπές μόλις ολοκληρώθηκαν και ίσως άφησες το εαυτό σου ελεύθερο να απολαύσει πολλές γευστικές αλλά και “ένοχες” λιχουδιές. Μετά από μερικές μέρες με πλούσια γεύματα και με πολλά παραδοσιακά γλυκά πως θα επανέλθεις;

Πως θα μειώσεις τα παραπανίσια κιλά που ίσως πήρες;

Στο παρόν κείμενο θα βρεις απλές συμβουλές* για να χάσεις τα κιλά των Χριστουγεννιάτικων διακοπών.

Περιεχόμενα:


Διατροφή στη δουλειά

Η επιστροφή στις επαγγελματικές υποχρεώσεις είναι μια καλή ευκαιρία για να βελτιώσεις τις διατροφικές σου συνήθειες στο γραφείο ή στη δουλειά. Μείνε μακριά από γλυκά, αναψυκτικά και αρτοσκευάσματα χαμηλής διατροφικής αξίας.

Επένδυσε στην οργάνωση των γευμάτων και μην παραλήψεις κανένα από αυτά. Το πλούσιο πρωινό είναι αυτό που θα σε κρατήσει για όλη την ημέρα στο γραφείο, ενώ το δεκατιανο και το απογευματινό θα καλύψουν την αίσθηση πείνας.

Είναι αρκετά σημαντικό να μην μετατοπίσεις το βασικό γεύμα της ημέρας για μετά τη δουλειά και κυρίως για αργά το βράδυ.

Διάβασε στο παρακάτω οδηγό, βασικές συμβουλές για τη σωστή διατροφή στη δουλεία.

Περιόρισε τους λευκούς υδατάνθρακες

Οι επεξεργασμένοι λευκοί υδατάνθρακες γνωστοί και ως “κακοί” υδατάνθρακες (λευκό αλεύρι, λευκά ζυμαρικά, λευκό ψωμί, γλυκά κλπ.) έχουν περιορισμένη θρεπτική αξία, επιβαρύνοντας μακροπρόθεσμα – κυρίως με πρόσθετο βάρος – τον οργανισμό.

Για να μειωθεί η πρόσληψη λευκών υδατανθράκων, συνίσταται η αντικατάσταση τους με προϊόντα ολικής άλεσης, λαχανικά, όσπρια και φρούτα. Δηλαδή με τροφές που έχουν πλούσια θρεπτική αξία, περιέχουν φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες.

Διάβασε εδώ πως οι “επεξεργασμένοι” ή “κακοί” υδατάνθρακες επηρεάζουν αρνητικά το σώμα μας.

Σούπες λαχανικών

Μια γευστική σούπα λαχανικών θα αποτοξινώσει τον οργανισμό σου από την κρεατοφαγία των Χριστουγέννων.

Οι σούπες λαχανικών αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή γεύματος καθώς είναι πλούσιες σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά στοιχεία. Παράλληλα βοηθούν τον οργανισμό να ενυδατωθεί και να λάβει τα πλούσια θρεπτικά συστατικά των λαχανικών.

Ένας ζωμός λαχανικών αποτελεί την βάση για μια γευστική σούπα.

Δες τη συνταγή για Σπιτικό Ζωμό Λαχανικών εδώ.
Πως να χάσεις τα κιλά των Χριστουγέννων - Ζάχαρη
Μείνε μακριά από γλυκά και κάθε μορφή ζάχαρης

Πες όχι στη ζάχαρη

Στην αρχή θα δυσκολευτείς αλλά θα πρέπει να μείνεις μακριά από τροφές που περιέχουν ζάχαρη: Αναψυκτικά και γλυκά αποτελούν τους πιο συνηθισμένους γλυκούς πειρασμούς ενώ θα πρέπει να προσέξεις τροφές που έχουν υποστεί επεξεργασία και “κρύβουν” ζάχαρη.

Μερικά από τα πιο συνηθισμένα ζαχαρούχα παρασκευάσματα που πρέπει να αποφύγεις είναι:

  • Λευκό ψωμί
  • Έτοιμες σάλτσες όπως η συσκευασμένη σάλτσα ντομάτας
  • Κέτσαπ και μαγιονέζα
  • Γιαούρτια με γεύσεις
  • Επεξεργασμένα δημητριακά
  • Μπάρες δημητριακών
  • Έτοιμο τσάι
  • Αποξηραμένα φρούτα.

Αν πεις όχι στη ζάχαρη, σε μόλις μερικές μέρες θα δεις σημαντική βελτίωση στο σώμα σου.

Ναι στο νερό

Προσπάθησε να αυξήσεις την ημερήσια κατανάλωση νερού φτάνοντας στα 2 με 2,5 λίτρα. Το νερό θα ενυδατώσει τον οργανισμό σου και θα τον βοηθήσει σταδιακά να επανέλθει.

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες[1], η επαρκής ενυδάτωση και η κατανάλωση νερού συμβάλει στη μεγαλύτερη καύση θερμίδων και στη μείωση του σωματικού βάρους.

Αθλητική τσάντα
Η αερόβια γυμναστική αποτελεί εξαιρετική επιλογή για τον έλεγχο του σωματικού βάρους

Ξεκίνησε αερόβια άσκηση

Η γυμναστική συμβάλει στη σωματική αλλά και στην πνευματική ευεξία. Δοκίμασε κάθε είδους αερόβια γυμναστική (τρέξιμο, ποδηλασία, περπάτημα κλπ.) που αποτελεί σύμμαχο για τον έλεγχο του βάρους και τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας.

Διάβασε όλα όσα πρέπει να ξέρεις για την αερόβια άσκηση στο στο άρθρο “Αερόβια άσκηση (cardio): Τι είναι

Το περπάτημα αποτελεί εξαιρετική λύση για το κάψιμο λίπους.

Φυτικές ίνες

Η πρόσληψη τροφών με φυτικές ίνες θα προκαλέσουν κορεσμό και θα περιορίσουν τη βουλιμία σου για φαγητό. Παράλληλα, οι φυτικές ίνες βελτιώνουν τη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, μειώνουν τη χοληστερίνη και βοηθούν στο καλύτερο έλεγχο του βάρους.

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι οι σαλάτες, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα δημητριακά (όχι συσκευασμένα) και τα φρούτα.

Ποτήρι κόκκινο κρασί
Ένα ποτήρι λευκό κρασί (150 gr) περιέχει περίπου 120 θερμίδες

Μείωσε την κατανάλωση αλκοόλ

Δεν είναι μόνο το φαγητό το οποίο μπορεί να αυξήσει την ημερήσια κατανάλωση θερμίδων αλλά και το αλκοόλ. Για να περιορίσεις τις περιττές θερμίδες μείωσε την κατανάλωση αλκοόλ επιλέγοντας ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη όπως ένα ποτήρι λευκό κρασί.

“Καθάρισε” το ψυγείο σου

Αναμφισβήτητα τα τρόφιμα στο ψυγείο σου είναι ο καθρέπτης της διατροφής σου. Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων είναι μια καλή ευκαιρία να αφαιρέσεις από το ψυγείο σοκολάτες, γλυκά, αναψυκτικά, τυριά, αλλαντικά και γενικότερα τρόφιμα με χαμηλή θρεπτική αξία.

Προσπάθησε να γεμίσεις το ψυγείο σου με λαχανικά, σαλάτες, φρούτα και άφθονο νερό.

Καθάρισε το ψυγείο σου από λιπαρά, γλυκά και τροφές με περιορισμένη θρεπτική αξία

*Το παρόν κείμενο δεν αποτελεί προϊόν διατροφικού προγράμματος. Για καλύτερα και ουσιαστικά αποτελέσματα μπορείς να συμβουλευτείς ένα διατροφολόγο.


Για να χάσεις βάρος ρίξε μια ματιά σε αυτά τα κείμενα:


Βρήκες το άρθρο “Πως να χάσεις τα κιλά Χριστουγέννων” ενδιαφέρον;

Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις κάθε νέα δημοσίευση για το τρέξιμο, την άθληση και τη διατροφή.


Πηγή φωτογραφιών [1],[2],[3]