H Προληπτική Καρδιολογία αποτελεί κλάδο της καρδιολογίας που έχει ως βασικό στόχο την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων. Η αφομοίωση του δυτικού τρόπου ζωής, η περιορισμένη άσκηση, η μη ισορροπημένη διατροφή αποτελούν παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά Νοσήματα.

Στο πλαίσιο αυτό, η ιατρική κοινότητα και ο κλάδος την προληπτικής καρδιολογίας αποσκοπεί στη μείωση των καρδιακών παθήσεων μέσα από διαδικασίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινωνίας.

Με ποιον τρόπο μπορούμε να προστατέψουμε την καρδιάς μας;

Πώς ο δυτικός τρόπος ζωής μας απομάκρυνε από τη μεσογειακή διατροφή;

Πώς η πρόληψη μπορεί να θωρακίσει τον οργανισμό από τα καρδιαγγειακά νοσήματα;

Ποιά είναι τα βασικά οφέλη της Προληπτικής Καρδιολογίας;

Στα παραπάνω ερωτήματα απαντά ο Ιγνάτιος Οικονομίδης1 στο podcast “Το κλειδί για την υγιή καρδιά” που φιλοξενεί η αγαπημένη στήλη της Lifo “Άκου την επιστήμη“.


Κάνε εγγραφή στο newsletter του Running Scenes για να λαμβάνεις κάθε νέα δημοσίευση για το τρέξιμο, την άθληση και τη διατροφή.

Processing…
Tέλεια! Σύντομα θα λάβεις τις πρώτες ενημερώσεις 😉

Προληπτική Καρδιολογία και αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών προβλημάτων

Η Προληπτική Καρδιολογία μας παρέχει κάποιες βασικές συμβουλές για την προστασία της καρδιάς και τη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Στο podcast ο καθηγητής προτείνει επιγραμματικά κάποιες βασικές συμβουλές για την αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών προβλημάτων:

  • Η υιοθέτηση του μεσογειακού τρόπου διατροφής
    • Κατανάλωση φρέσκων λαχανικών
    • Λευκά κρέατα, ιδανικά χωρίς λίπος
    • Καλής ποιότητας υδατάνθρακες για παράδειγμα όσπρια
  • Η συστηματική Άθληση
    • Παράλληλα η καλλιέργεια της αθλητικής κουλτούρας αποτελεί σημαντική προοπτική κυρίως για τις νέες γενιές
    • Αναφορά στους νέους της υγείας που προσφέρει
  • Μείωση και τελικά την οριστική διακοπή του καπνίσματος
    • Ενημέρωση για τις βλάβες που προκαλεί το κάπνισμα στην υγεία και στην καρδιά.
Διάβασε σχετικά: |  Μαγειρεύοντας στη φύση

Ποια μορφή άσκησης προτείνεται για καλή υγεία

Ο Ιγνάτιος Οικονομίδης αναφέρει χαρακτηριστικά πως το περπάτημα αποτελεί μια εξαιρετική αθλητική δραστηριότητα η οποία όταν γίνεται συστηματικά (3 φορές την εβδομάδα) έχει σημαντικά οφέλη.

Φυσικά, υπάρχουν και εναλλακτικές μορφές άθλησης όπως κολύμπι, yoga, τρέξιμο κλπ που υιοθετούνται σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέρονται του καθενός.

Σημασία λοιπόν δεν έχει ο τύπος άθλησης που θα εφαρμόσει ο καθένας αλλά η συστηματική ενασχόληση με αυτή.

Πόσο εύκολα αντιμετωπίζεται το άγχος και το στρες

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η πίεση της καθημερινότητας έχουν οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση των καρδιακών επεισοδίων.

Η άθληση αποτελεί την πιο βασική συμβουλή για τη μείωση του άγχους και τη βελτίωση της ψυχολογίας. Παράλληλα τονίζεται η σημαντικότητα της κοινωνικότητας, ειδικά στις ημέρες της πανδημίας, που το στρες και η ψυχική φόρτωση κυριαρχεί.


 1Ο Ιγνάτιος Οικονομίδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Καρδιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και υπεύθυνος του Εργαστηρίου Προληπτικής Καρδιολογίας και Υπερηχοκαρδιογραφίας.


Κάνε εγγραφή στο newsletter του Running Scenes για να λαμβάνεις κάθε νέα δημοσίευση για το τρέξιμο, την άθληση και τη διατροφή.

Processing…
Tέλεια! Σύντομα θα λάβεις τις πρώτες ενημερώσεις 😉
Διάβασε σχετικά: |  Η τέχνη του εμπνέειν και εμπνέεσθαι

Πηγή φωτογραφίας [1]