Στην σελίδα συχνές ερωτήσεις θα βρεις απαντήσεις στα πιο συνηθισμένα ερωτήματα γύρω από τον αθλητισμό, τη διατροφή και την υγεία. Τι είναι αερόβια και αναερόβια γυμναστική, ποιες είναι οι κενές θερμίδες και ποιοι υδατάνθρακες χαρακτηρίζονται ως λευκοί.

Παράλληλα, στη σελίδα συχνές ερωτήσεις θα βρεις αναφορές σε βασικές έννοιες και ορισμούς με θεματολογία την άθληση και και τη διατροφή.


Τι είναι Μέγιστη Καρδιακή Συχνότητα;

Μέγιστη Καρδιακή Συχνότητα (ΜΚΣ) ονομάζεται ο μέγιστος αριθμός παλμών ανά λεπτό στον οποίο φτάνει η καρδιά κατά την μέγιστη φόρτιση. Εναλλακτικά πρόκειται για το μέγιστο ρυθμό με τον οποίο μπορεί να χτυπήσει η καρδιά σου μέσα σε ένα λεπτό. Μάθε περισσότερα>>

Πως υπολογίζουμε την καρδιακή συχνότητα;

Μια από τις τελευταίες έρευνες στον τομέα της αθλητικής επιστήμης κατέληξε στην παρακάτω μαθηματική εξίσωση για τον υπολογισμό της ΜΚΣ: 206.9 – (0.67 x ηλικία)
Μάθε περισσότερα>>

Τι είναι αερόβια άσκηση (cardio);

Με τον όρο αερόβια άσκηση ή καρδιαγγειακή άσκηση ή cardio ονομάζουμε την άσκηση χαμηλής ή υψηλής έντασης όπου ο οργανισμός παράγει ενέργεια κυρίως με χρήση του οξυγόνου. Ουσιαστικά οι ανάγκες του οργανισμού για ενέργεια καλύπτονται μέσω του οξυγόνου και της διαδικασία του αερόβιου μεταβολισμού (aerobic metabolism). Μάθε περισσότερα>>

Τι είναι κενές θερμίδες;

Κενές ή άδειες θερμίδες ονομάζονται οι θερμίδες που συναντώνται σε τρόφιμα και ποτά με τη μορφή κυρίως ζάχαρης και περιέχουν ελάχιστα ή καθόλου θρεπτικά συστατικά. Μάθε περισσότερα>>

Τι ονομάζεται καθυστερημένη μυϊκή κακουχία (DOMs);

Tο αίσθημα της κακουχίας και του πόνου, το γνωστό “πιάσιμο” στους μύες, μετά από έντονη αθλητική άσκηση και δραστηριότητα ονομάζεται καθυστερημένη μυϊκή κακουχία (Delayed Oncet of Muscle Soreness – DOMS).
Μάθε περισσότερα>>

Τι είναι πρηνισμός;

Η ελαφριά κίνηση του πέλματος προς το εσωτερικό της φτέρνας ονομάζεται ουδέτερος πρηνισμός και ουσιαστικά αποτελεί την φυσική κίνηση του πέλματος για την απορρόφηση των κραδασμών.
Δες εδώ τον αναλυτικό οδηγό για το πως να διαλέξεις αθλητικά παπούτσια

Τι είναι αερόβια ή cardio άσκηση;

Με τον όρο αερόβια άσκηση ή καρδιαγγειακή άσκηση ή cardio ονομάζουμε την άσκηση χαμηλής ή υψηλής έντασης όπου ο οργανισμός παράγει ενέργεια κυρίως με χρήση του οξυγόνου. Ουσιαστικά οι ανάγκες του οργανισμού για ενέργεια καλύπτονται μέσω του οξυγόνου και της διαδικασία του αερόβιου μεταβολισμού (aerobic metabolism).
Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό “Τι είναι cardio”.

Τι είναι η Προπόνηση Tabata;

To tabata είναι ένα είδος προπόνησης με μικρές χρονικά περιόδους υψηλής έντασης που εναλλάσσονται με μικρότερης έντασης διαλείμματα.
Διάβασε το αναλυτικό οδηγό για το πρωτόκολλο Tabata εδώ.

Τι είναι αναερόβια άσκηση;

Με τον όρο αναερόβια άσκηση ονομάζουμε την αθλητική δραστηριότητα κατά την οποίο οι απαιτήσεις του οργανισμού σε οξυγόνο υπερβαίνουν τη διαθεσιμότητα του με συνέπεια το καρδιαγγειακό σύστημα να μην μεταφέρει αρκετό οξυγόνο στους μύες. Σε αυτή την προσωρινή “έλλειψη” οξυγόνου βασίζεται και η ονομασία αναερόβια που ουσιαστικά σημαίνει χωρίς (επαρκές) οξυγόνο.
Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό “Τι είνα αναερόβια άσκηση”.


Συμπλήρωσε τη φόρμα για να λάβεις στο inbox σου συμβουλές για το τρέξιμο, τον αθλητισμό μαζί με προτάσεις για εκδρομές και πεζοπορίες στη φύση.

Για εγγραφή στα newsletters μέσω κινητών συσκευών συμπλήρωσε εδώ τη φόρμα εγγραφής.

Processing…
Ένα μικρό βήμα ακόμα 😉 Έλεγξε το email σου για να ολοκληρώσεις της εγγραφή σου 😉

Κάνοντας κλικ στην υποβολή, συμφωνείς να κοινοποιήσεις τη διεύθυνση email σου με Running Scenes για να λαμβάνεις ενημερώσεις και άλλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το σύνδεσμο κατάργησης εγγραφής σε αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να εξαιρεθείτε ανά πάσα στιγμή.


Ακολούθησε το Running-Scenes