Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη ζήτηση σε συμπληρώματα διατροφής, με τους Έλληνες να έχουν στραφεί σε αυτά τα σκευάσματα για να βελτιώσουν την υγεία τους.

Αλήθεια πώς τα συμπληρώματα μπορούν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα και πότε γίνονται επικίνδυνα για τον οργανισμό; Ποια η σχέση των Ελλήνων με τα συμπληρώματα και ποια καταναλώνονται περισσότερο;

Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται τα στοιχεία μιας έρευνας η οποία συμπληρώνει το ντοκιμαντέρ “Χτίζω σώμα“. Στο ντοκιμαντέρ, η ελληνική έκδοση του Vice προβάλει επιστήμονες, επαγγελματίες και ερασιτέχνες αθλητές που μοιράζουν τις σκέψεις τους για την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής.

Αν καταναλώνεις συμπληρώματα διατροφής αφιέρωσε λίγο χρόνο στα παρακάτω στοιχεία.


Περιεχόμενα


Τζίρος σε συνεχή άνοδο

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί έντονη κινητικότητα στο κλάδο των συμπληρωμάτων διατροφής που αποτυπώνεται εύκολα από την αύξηση του χρόνου προβολής σε ψηφιακά και έντυπα μέσα. Τα στατιστικά νούμερα[2], σε παγκόσμια και ελληνική αγορά παρουσιάζουν μια σταθερή αυξητική τάση. Συγκεκριμένα:

  • Το 2017 ο τζίρος στην Ελλάδα ξεπέρασε τα 115 εκατ. ευρώ.
  • Την ίδια χρονιά, σε παγκόσμια κλίμακα ο τσίρος έφτασε τα 125 δις ευρώ
  • H ετήσια άνοδος προβλέπεται να φτάσει το 8-10% μέχρι το 2020
  • “Πρωτοπόρες” χώρες στην παραγωγή συμπληρωμάτων είναι η Αμερική και η Γερμανία
Βάρη στο γυμναστήριο - συμπληρώματα διατροφής

Ποια η αντίληψη των Ελλήνων για τα συμπληρώματα διατροφής;

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ΑΚΟΣ.
Κάποια από τα πιο ενδιαφέροντα στατιστικά καταγράφουν πως:

  • Το 28% των ερωτηθέντων αναζήτησε οδηγίες για τα συμπληρώματα στο διαδίκτυο
  • Το 52% λαμβάνει συμπληρώματα διατροφής, δηλαδή ένας στους δυο
  • Ποσοστό μεγαλύτερο του 50% τα χρησιμοποιεί για προληπτικούς λόγους
  • Το 32% πιστεύει ότι μπορεί να αντικαταστήσει τα συμπληρώματα διατροφής με σωστή και υγιεινή διατροφή
  • To 76% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι τρέφονται υγιεινά.

Η κατανάλωση συμπληρωμάτων πρέπει να συνοδεύεται από μια ισορροπημένη και ολοκληρωμένη διατροφή.

Τα συμπληρώματα που καταναλώνουν οι Έλληνες

Σύμφωνα με την έρευνα μεγαλύτερη ζήτηση από τα συμπληρώματα διατροφής έχουν τα ωμέγα 3 Λιπαρά οξέα (29%), τα προβιοτικά (17%), το ασβέστιο (15%), το μαγνήσιο (14%) και οι πρωτεΐνες.

Κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής από τους Έλληνες
Ta συμπληρώματα διατροφής που καταναλώνονται στην Ελλάδα

Η λήψη συμπληρωμάτων βιταμινών πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένη αναλογία και χρονική διάρκεια σύμφωνα με τις ανάγκες του οργανισμού

Πότε ξεκινά η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Βασικές αφορμές για τη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής είναι αρχικά η η βελτίωση της υγείας και κατά δεύτερον κάποιο πρόβλημα υγείας.

Πότε ξεκινήσατε να λαμβάνετε συμπληρώματα διατροφής
Αιτίες που οδηγούν στη χρήση συμπληρωμάτων

Συμπληρώματα χωρίς ενημέρωση του γιατρού

Παράλληλα, 1 στους 4 ερωτηθέντες δεν έχει ενημερώσει το γιατρό του για τη λήψη συμπληρωμάτων. Αν λάβουμε υπόψη ότι τέτοιου είδους σκευάσματα είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο χωρίς κάποιο ουσιαστικό έλεγχο, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η λήψη τους χωρίς την έγκριση από κάποιο ειδικό, κρύβει πολλούς κινδύνους.

Η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής πρέπει να γίνεται μετά από γνωμάτευση από ιατρό ή διατροφολόγο.


Το Vice μίλησε με τους ανθρώπους του fitness

Ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ από το Vice παρουσιάζει την αντίληψη αθλητών και ειδικών για τη χρήση συμπληρωμάτων διατροφής.

  • Πως ένας επαγγελματίας bodybuilder αντιμετωπίζει τα συμπληρώματα διατροφής και πως έχουν διαμορφωθεί οι διατροφικές τους συνήθειες;
  • Πως ερασιτέχνες αθλητές έχουν επηρεαστεί από συμπληρώματα και τι διαφορές είδαν στο σώμα τους;
  • Παράλληλα ένας κλινικός διατροφολόγος και ένα αθλητικός επιστήμονας τοποθετούνται για το πως πρέπει να γίνεται η χρήση των συμπληρωμάτων.

Σκέφτεσαι να πάρεις συμπληρώματα διατροφής;

Αν σκέφτεσαι να ξεκινήσεις την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής η πρόταση του running scenes είναι να γίνει μόνο με τη συμβολή ενός ειδικού επιστήμονα (γιατρός, κλινικός διατροφολόγος).

Παράλληλα προσπάθησε να βελτιώσεις την ποιότητα της διατροφής σου και να αναζητήσεις βιταμίνες και ιχνοστοιχεία κυρίως σε φυσικές πηγές όπως το φαγητό.

Είναι βασικό να θυμάσαι πως:

Ένας οργανισμός πρέπει να λαμβάνει θρεπτικά συστατικά από τις τροφές
Η λήψη συμπληρωμάτων πρέπει να γίνετε μόνο όταν υπάρχει διαπιστευμένη έλλειψη.


Βρήκες ενδιαφέρον το άρθρο;

Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις κάθε νέα δημοσίευση για το τρέξιμο, την άθληση και τη διατροφή.


Η ΑΚΟΣ είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρία η οποία στον πυρήνα της αποτελείται από επιστήμονες του χώρου της υγείας και πλαισιώνεται από εθελοντές, αποθεραπευμένους αλλά και απλούς πολίτες, οι οποίοι αφιερώνουν σημαντικό μέρος των δυνάμεων και του χρόνου τους, στη μάχη της πρόληψης του καρκίνου αλλά και στην παροχή ουσιαστικής βοήθειας στους αποθεραπευμένους της νόσου.

Μάθε περισσότερα στο http://akoslife.com


Πηγές πληροφοριών [1], [2], πηγή κεντρικής φωτογραφίας [3], πηγή φωτογραφίας [4]