(1,5 λεπτό ανάγνωση)

Τους καλοκαιρινούς μήνες η ζέστη δυσκολεύει τις προπονήσεις. Ωστόσο υπάρχουν μερικές συμβουλές για να απολαύσεις το καλοκαιρινό τρέξιμο ακόμα και τις ημέρες που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές.

1. Νωρίς το πρωί ή το βράδυ

Προτίμησε να πηγαίνεις για τρέξιμο πρωινές ώρες μεταξύ 07:00 π.μ. και 09:00 π.μ. που οι θερμοκρασίες είναι αρκετά χαμηλές, συγκριτικά με τις μεσημεριανές ώρες. Αν τα καταφέρεις να ξεκινήσεις την προπόνηση σου ακόμα πιο νωρίς (06:00 π.μ.) θα απολαύσεις το τρέξιμο σου παρέα με τη πρωινή αύρα ;).

Απογευματινές ώρες και ιδανικά αργά το βράδυ μεταξύ (10:00 – 12:00) είναι μια εναλλακτική επιλογή που θα κάνει το τρέξιμο πιο ξεκούραστο μακριά από τη ζέστη της ημέρας.

Αν προετοιμάζεσαι για μαραθώνιο το πρωινό long run θα σου βοηθήσει τον οργανισμό σου να “λειτουργήσει” πρωινές ώρες, προσομοιώνοντας κατά κάποιο τρόπο την ημέρα του αγώνα.

Τρέξιμο Στο Βουνό

2. Βουνό 

Τα δέντρα, η βλάστηση και το υψόμετρο μειώνουν σημαντικά τη θερμοκρασία κάνοντας το τρέξιμο πιο ευχάριστο. Το βραδινό τρέξιμο στο βουνό – πάντα με τον κατάλληλο εξοπλισμό (φακός κεφαλής, ανακλαστικά ρούχα, leds κ.λ.π.) – μπορεί να αποτελέσει ιδανική λύση για τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μερικές επιλογές για καλοκαιρινό τρέξιμο στο βουνό: Βαρυμπόμπη, και η αγαπημένη Διχάλα στον Υμηττό. 

3. Σωστή ενυδάτωση

Την ημέρα της προπόνησης προσπάθησε να καταναλώσεις 2,5 με 3 λίτρα νερό και προσπάθησε να έχεις μαζί σου – ειδικά σε μεγάλες διάρκειας προπονήσεις – νερό. Τους καλοκαιρινού μήνες ο οργανισμός παράγει περισσότερα υγρά που οδηγούν σε αυξημένη εφίδρωση ενώ οι θερμιδικές ανάγκες παραμένουν υψηλές.

Η σωστή ενυδάτωση σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε σαλάτες και φρούτα θα δώσουν στον οργανισμό όλες τις βιταμίνες και τα υγρά που χρειάζεται.

4. Μικρές προπονήσεις

Προτίμησε τις μικρές προπονήσεις με μεγάλη ένταση, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν σε γήπεδα στίβου ή σε πάρκα με βλάστηση. Οι διαλλειματικές προπονήσεις παραμένουν “κλειδί” για υψηλές αντοχές, ενώ είναι ευκαιρία για ασκήσεις τεχνικής όπως τα “σκαλάκια”.

4. Θάλασσα και κολύμπι

To καλοκαιρινό τρέξιμο δίπλα από την θάλασσα ή στην παραλία θα κάνει την προπόνηση σου ξεχωριστή δίνοντας σου την ευκαιρία να δροσιστείς. Αν και η υγρασία είναι δύσκολος “αντίπαλος” η θάλασσα και το κολύμπι μπορούν να αποτελέσουν την ιδανική αποθεραπεία της καλοκαιρινής προπόνησης.


Αν βρήκες ενδιαφέρον το άρθρο, πρόσθεσε το email σου για να λαμβάνεις ενημερώσεις για κάθε νέα δημοσίευση 😉

Τips για ευχάριστο καλοκαιρινό τρέξιμο


Photos by Alex wong, Brian Erickson, Ales Krivec on Unsplash